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Since 2016, a growing number of Master Theses were developed by students in various subject areas, under the supervision of Prof. Dr. Thomas Osburg. Below is an overview (anonymous) of theses that are rated above average and that contribute greatly to the respective research areas. If you are interested in a specific thesis, please contact Prof. Dr. Thomas Osburg, who will establish the connection to the author.

 


Outstanding Master Theses 2016-2020  [ list is currently work in progress – more coming soon ]

Changing lanes? An empirical analysis of the influence of sustainability on brand communication in the automotive industry  //  Spurwechsel? Eine empirische Analyse des Einflusses von Nachhaltigkeit auf die Markenkommunikation in der Automobilbranche.  Language: German. 2020.

Individualization – New possibilities of communication in the perfume industry  //  Individualisierung – Neue Möglichkeiten der Kommunikation in der Parfümbranche.  Language: German. 2020.

Possibilities for action by the aviation industry for more sustainability in air transport  //  Handlungsmöglichkeiten der deutschen Luftfahrtindustrie für mehr Nachhaltigkeit im Flugverkehr. Language: German. 2020.

Artificial Intelligence in the Customer Journey of the tourism industry: An empirical evaluation of the application possibilities for hotels & tour operators  //  Künstliche Intelligenz in der Customer Journey der Tourismusbranche: Eine empirische Bewertung der Einsatzmöglichkeiten für Hotels & Reiseveranstalter. Language: German. 2020.

Building Trust – The increasing importance of trust for sustainability communication in a digitalized society  //  Building Trust – Die zunehmende Bedeutung von Vertrauen für die Nachhaltigkeitskommunikation in einer digitalisierten Gesellschaft. Language: German. 2020.

Voice Commerce – Impact of AI-based voice assistants in retail  //  Voice Commerce – Auswirkungen von KI-basierten Sprachassistenten im Handel. Langauge: German. 2020

Blockchain: Buzzword or groundbreaking technology? Analysis of the application potential of blockchain technology in customer communication //  Blockchain: Buzzword oder bahnbrechende Technologie? Analyse der Einsatzpotenziale der Blockchain-Technologie in der Kundenkommunikation. Language: German. 2019.

Approaches to transform and communicate a classic luxury brand into a sustainable luxury brand  //  Ansätze zur Transformation und Kommunikation einer klassischen Luxusmarke hin zu einer nachhaltigen Luxusmarke. Language: German. 2019.

Multinational corporate communications with regard to the BoP approach – communication strategies as a global opportunity  //  Multinationale Unternehmenskommunikation im Hinblick auf den BoP-Ansatz – Kommunikationsstrategien als globale Chance. Language: German. 2019.

German TV stations in the upheaval of digitalization – analysis of new customer needs and business strategies  //  Deutsche TV-Sender im Umbruch der Digitalisierung – Analyse neuer Kundenbedürfnisse und Geschäftsstrategien. Language: German. 2019.

Trust in Smart Retail – Digital challenges for stationary retail. Significance, building and promotion of trust in Smart Retail through communicative measures  //  Vertrauen im Smart Retail – Digitale Herausforderungen für den stationären Handel. Bedeutung, Aufbau und Förderung von Vertrauen im Smart Retail mittels kommunikativer Maßnahmen. Language: German. 2019.

New ways of gaining trust in influencer marketing  //  Neue Möglichkeiten der Gewinnung von Vertrauen im Influencer Marketing. Language: German. 2019.

Diffusion strategies in the bioeconomy sector // Diffusionsstrategien in der Bioökonomie. Language: German. 2018.

[ list is currently work in progress – more coming soon ]


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